Jak nalepit znak RS na masku auta?

Poté, co mi nějaký šikula nacouval do auta, a já musel vyměnit přední masku chladiče, přišel další problém. Jak nalepit znak RS? Vypadá to jako banalita, ale věřte, banalita to není a to především v momentě, kdy se dočtete od „odborníků na všechno“ rady jako „použij rychlolepidlo“ nebo „oboustranná páska to spraví“. Proto jsem se rozhodl tomuto tématu věnovat tento článek.

Pobavení na začátek

Bez znaku jsem jezdil pár týdnů a když jsem se rozhodl, že už to budu řešit, šel jsem se zeptat na Facebook (teď je to in), čím to přilepit, aby to opravdu drželo. Největší sranda byla, když se do mě lidi pouštěli s urážkami jako „další vocas s RS znakem“, „když nemáš RS, nelep znak RS!“ nebo „kolik koní ti to přidá?“. Ukázalo se, že potřeba komentovat je více, než silná. Ale zpátky k věci.

Velký problém – dotyková plocha

Nejzásadnější problém, který při lepení RS znaku najdete je, že ho drží strašně malá dotyková plocha. Respektive musíte sehnat něco, co opravdu silně drží, protože to musí vydržet silný nápor vzduchu a přitom to drží na 3 bodech, které mají celkově kolem jednoho centimetru čtverečného.

Dvousložkové epoxidové lepidlo

Na rychlolepidla nebo jiná jednosložková lepidla zapomeňte. Právě kvůli malé dotykové ploše a materiálu (plast/plast) budete potřebovat tzv. dvousložkové lepidlo, které už podle názvu obsahuje 2 náplně, které smícháte, nanesete (v tomto případě) na znak a pak už jenom správně nalepíte. Já osobně jsem koupil ve stavebninách toto epoxidové lepidlo (odkaz na Alza.cz). Ve stavebninách stálo kolem 300 Kč, ale na Alza.cz ho seženete za polovinu.

V návodu sice najdete, že pevnost je zajištěná už po 20 minutách, přesto se doporučuje nechat pořádně „zatuhnout“. Já s autem nejezdil přibližně 12 hodin.

Příprava před lepením!

Než se rozhodnete znak přilepit, nezapomeňte na důležitou přípravu. Tímto děkuji všem, co mi věnovali svůj čas a především své ověřené tipy! Určitě totiž nechcete po 12 hodinách zjistit, že jste nalepili znak nakřivo a proto je potřeba ideálně pomocí papírové pásky nastavit rovinu. Uděláte si v podstatě spodní linku, na kterou budete znak lepit. Místo umístění zjistíte pomocí fotek aut se znakem. Naštěstí z druhé strany znaku najdete 3 výřezy, takže pomocí nich zjistíte, jestli jste to umístil plus mínus správně.

Papírovou pásku nevyužijete pouze při nastavení spodní linky, ale i v momentě nalepení. Znak totiž potřebujete přitisknout k masce a právě k tomu vám páska pomůže. Hlavně dávejte pozor, aby se vám znak neposunul!

Po nalepení už musíte pouze počkat pár hodin, než dvousložkové lepidlo pořádně zaschne.

Znak drží jako přibitý

Tento článek píši po téměř 2 měsících od nalepení. Najel jsem přibližně 2 tisíce kilometrů a znak stále drží jako přibitý. Pokud bych vám neřekl, že jsem musel vyměnit na autě masku a nalepit znak, tak to ani nepoznáte.

Závěrem, celé kouzlo spočívá ve dvousložkovém lepidle, papírové pásce a samozřejmě i s něčím na odmaštění. Pak už to chce jenom trpělivost a čas na zaschnutí.