Vadný ukazatel venkovní teploty

Asi si dokážete představit moment, kdy si přebíráte nové auto. Koukáte na ty linie, koukáte na interiér a obdivujete krásné nové auto. Když už máte první kilometry za sebou, začnete auto využívat jako každé jiné a všímáte si detailů, mezi které patří i ukazatel venkovní teploty. Je mi celkem jedno, jestli je v lednu venku 5°C nad nulou nebo 5°C pod nulou, každopádně aby mi byla venku zima, padal sníh a auto ukazovalo, že je venku 28°C je trošku mimo.

Říkáte si, že je to maličkost, ale sakra u nového auta za tyhle peníze? Ale co, auto jezdí, venku je prostě zima a ignorujete to. Jenomže pak se vám na to začnou nabalovat další problémy, které si začnete postupně dávat dohromady a vzniká z toho celkem nepříjemná závada.

V autě je zima!

Jsou to samozřejmě čistě osobní pocity, ale v autě je kvůli vadnému čidlu venkovní teploty zima. Respektive nevěřím, že musím mít automatickou klimatizaci nastavenou na 27°C a více, aby mi nebyla zima. A pozor! To i po 2 hodinách jízdy. Na to, že je to diesel, tak se auto zahřeje na provozní teplotu celkem rychle, ale vnitřní teplota? Děs! 

Škodovky znám už 12 let a ať to byly Octavie nebo Superby, tak běžná cestovní teplota je pro mě 22°C. To je teplota, při které jsem v zimním období v tričku a je mi příjemně. U nové Octavie při 22°C funguje klimatizace jako v ledničce. Stále fouká studený vzduch a to i když je zima. Proto musím nastavit teplotu někdy i na Hi (maximum), aby se dalo v autě cestovat. A to v mikině!

Buď jsou teplotní senzory špatné i uvnitř auta a nebo na to má vliv venkovní senzor. Dává mi to celkem smysl, protože pokud je venku 35°C (reálně třeba 5°C nad nulou), tak auto má pocit, že bude uvnitř teplo a proto chladí. Nevím, je to můj poznatek z jízdy.

Mlžení čelního skla

Nikdy jsem nezažil, že by se mi tak často mlžilo čelní sklo. Při využití stěračů s postřikem musím v podstatě pokaždé použít „odmlžení čelního skla“. Je to celkem nepříjemné, když máte sníženou viditelnost. Proč se tak děje?

Myslím si, že je to kvůli tomu, že na studené sklo nalejete vodu. Je to jako když doma umýváte v zimě okna. Ty se taky vlivem teploty zamlží. A proč se to děje v mém autě? Myslím si, že protože má auto potřebu neustále chladit interiér, nedojde k zahřátí čelního skla a proto se při reakci s vodou začíná čelní sklo mlžit.

Proč jsem auto nedal hned na reklamaci?

Škoda Octavia 4. generace má řadu SW chyb a v době, kdy některé chyby není Škodovka schopna ani vyřešit jsem prostě nechtěl dávat auto do servisu. Samozřejmě jsem hned volal dealerovi, jestli o této závadě ví, protože kdyby tomu tak bylo, tak věřím, že je oprava na jeden, max. dva dny. Ti se s tím však zatím nesetkali a já fakt nechci být ten, komu vezmou auto na 14 dní, aby tu závadu našli. Navíc v situaci, kdy nedostanete náhradní auto!

Auto žádnou závadu nehlásí, ale Chytré auto ano!

V infotainmentu najdete stav vozidla, který žádnou chybu nehlásí. O to je zajímavější, že aplikace Chytré auto (o tom ještě napíši), kterou používám pro monitorování auta ANO!

Kód poruchy PO111

Powertrain, SAE, Fuel and Air Metering, Fault:11

Kód poruchy P205B

Powertrain, Fault:5B

Tyto dvě chyby mi hlásí aplikace, která je součástí Chytrého auta od T-mobile. Kdo tuto službu nezná, tak to funguje tak, že si do OBD připojíte krabičku od T-mobile a přes aplikaci v telefonu máte přístup k informacím o autě. Upozorňuji, že krabička pouze čte informace, nic nemění a nezapisuje. Auto je v záruce, takže bych si nedovolil do SW hrabat.

To je aktuálně k předpokládané závadě čidla venkovní teploty vše. Doufám, že to bude drobnost a oprava bude vyřešená v rychlosti. Jakmile bude problém vyřešen, určitě o tom napíši.