Octavia 4 RS po reklamaci – jak to proběhlo a dopadlo?

Po sérii závad na své Octavii, o kterých jsem psal i v tomto článku jsem dal auto na reklamaci. Včera mi volali ze servisu, že je reklamace vyřešená a auto si můžu vyzvednout. Na základě stížností, kterých je plný Facebook se pokusím popsat, jak reklamace proběhla.

Dotaz ohledně závady

Musím připomenout, že kvůli závadě špatného ukazatele teploty jsem volal do servisu už první týden, co jsem auto měl. Protože se s tím problémem servis ještě nesetkal, nechtěl být ten, komu zabaví auto „na měsíc“. Nikdy totiž nevíte jak složitá závada to může být.  Když se však začaly objevovat další problémy, jiné řešení nebylo.

Se servisem jsem byl domluvený, že si zavoláme ve středu a řekneme si nějaký termín. Nakonec jsem auto ve středu rovnou zavezl, protože jsem jel mimo Prahu a auto jsem ten den nepotřeboval. Octavii jsem zavezl hned ráno, servisnímu technikovi popsal všechny závady, podepsal papír, předal klíče a odjel. Podotýkám, že i reklamace auta je běžná reklamace a prodejce na ni má ze zákona 30 dní.

Na náhradní auto ze zákona nárok není!

Celkem mě „nakrklo“, že si člověk pořídí nové auto v hodnotě přesahující jeden milion korun a náhradní auto prostě nedostane. Na druhou stranu, zcela objektivně, pokud si člověk koupí lednici, televizi, telefon nebo třeba klimatizaci, tak po dobu reklamace taky nedostanete náhradu. Je to tak věc samotného prodejce, jestli vám takovou službu bezplatně poskytne.

Na jejich obranu, u nové Octavie je celkem dost závad (stačí číst zkušenosti jejich majitelů) a představa, že jim přijede na reklamaci v jeden čas 20 Octavií a oni musí mít 20 náhradních aut, je celkem úsměvná. Tohle zase dokáži pochopit. Prodejce za to úplně nemůže. Je možná otázkou, proč Škoda Auto nenabízí nějakou kompenzaci nebo kupříklad proplacení náhradních aut kvůli tomu, že dávají do prodeje vozidla, která jsou problémová.

Ze zajímavosti, pokud si někdy budete kupovat auto, informujte se, jestli v případě reklamace dostanete náhradní. Já jsem o tomto mluvil se svým strýcem, který má už asi 4. Volvo v pořadí a kdykoli s autem něco bylo, tak dostal náhradní auto stejné třídy a nebo ještě lepší.

Aktualizace softwaru nepomohlo

Hned při předání vozu se servisní technik díval na základě VIN na dostupné aktualizace pro mou Octavii s tím, že by to mohlo pomoci. Jednalo se konkrétně o aktualizaci klimatizace a bezklíčového odemykání/zamykání KESSY.

Auto jsem předával ve středu ráno a ve čtvrtek odpoledne jsem si říkal, že si zavolám do servisu, jestli nemají nějakou informaci. Servisní technik mě informoval, že aktualizace nepomohla a tak se to dál řeší a do pátku to určitě nestihnou. O víkendu jsem měl nějaké plány, takže jsem si na tu dobu auto půjčil.

Škoda Superb iV – hybrid

Protože bydlím v Praze v oblasti, kde máme modré zóny, řekl jsem si, že se mi nechce chodit 2x na úřad kvůli změně SPZ a tak jsem si půjčil novou Škodu Superb iV s hybridním motorem. S takovém autem totiž můžete parkovat i na modrých zónách bez toho, abyste kamkoli museli chodit.

Musím se přiznat, že to byla celkem zajímavá zkušenost o které určitě napíši, protože mi hodně lidí na Instagramu psalo jak to jede, jakou to má spotřebu, které auto je lepší, apod. dotazy. Ale zpátky k reklamaci.

Reklamace vyřízená za 3 pracovní dny

V pondělí odpoledne mi volali ze servisu, že je reklamace vyřízená, auto opravené a připravené k vyzvednutí. Upřímně jsem nečekal, že to bude tak rychle, každopádně jsem obratem volal do autopůjčovny, že budu auto vracet a nakonec se s nimi i domluvil, že mě do servisu zavezou.

Když to spočítám, tak ve středu jsem měl nejprve zavolat ohledně sjednání termínu předání, ale auto jsem jim rovnou zavezl. Podle informace MyŠkoda se k autu dostali nejspíše až ve čtvrtek, kdy provedli aktualizaci softwaru a po zjištění, že to nevyřešilo můj problém věc řešili dál. V pátek zřejmě objednali náhradní díl a v pondělí po výměně bylo hotovo. Celkem to tedy zabralo 3 pracovní dny, což je za mě v pohodě. Nejlepší by bylo, kdyby žádná závada nebyla, ale pokud už se reklamace řeší, 3 dny jsou krátká doba.

Vadný senzor teploty

Při předání jsem se samozřejmě informoval ohledně důvodu mého problému a jak už jsem psal v předchozím článku, problém byl opravdu ve snímači venkovní teploty. Sice mi dost lidí psalo, že auto ukazuje místo °C hodnotu °F, což by v některé momenty odpovídalo, reálně to tím však nebylo. Kvůli vadnému senzoru auto „reagovalo“ jinak, než by mělo a i na základě toho pak došlo k závadě na systému kontroly výfukových plynů. Všechny závady, které jsem reklamoval tak byly vyřešené.

Doufám, že už mě žádná reklamace nečeká, protože to není nic, čemu bych chtěl věnovat energii a čas a Octavie bude dělat jen a jen radost. Pokud by vás cokoli zajímalo, můžete mi napsat do komentářů pod tímto článkem..

Ať už máte jakékoli auto, přeji vám, abyste s ním měli co nejméně starostí a když už se nějaké komplikace objeví, aby byly vyřešené co nejdříve.